Na odcinku Szlaku Odry w Krainie Łęgów Odrzańskich znajdują się kilka slipów do wodowania jednostek pływających, które w dużej mierze związane są z dawnymi promami rzecznymi. Mianowicie w miejscu dawnych zjazdów drogowych do nich, ale nie tylko, pozostałe wyszczególniamy według kilometrażu na rzece:

262 km (L, P) betonowe zjazdy po dawnym promie rzecznym na ul. Ślęzoujście- Rędzin, do slipowania jednostek;

275 km (P) slip do wodowania jednostek w Miasteczko Portowe w Urazie;

276 km (L) Zalew Prężycki, duży akwen do pływania z betonowym slipem;

285 km (P) slip betonowy z wodowskazem przy oddziale RZGW w Brzegu Dolnym tuż przy pałacowym tarasie widokowym;

285 km (P, L) betonowy zjazd po dawnym promie rzecznym Brzeg Dolny – Głoska, do slipowania jednostek;

305 km (L) zjazd z bruku po dawnym promie rzecznym Malczyce – Prawików, wykorzystywany do slipowania;

311 km (P) Marina i pole biwakowe p. Mariana Szpaka w Lubiążu, po uzgodnieniu ;

349 km (L) Port Chobienia z infrastrukturą turystyczną, toaletami na żetony i pomostami pływającymi, wyposażonymi w instalacje elektryczną i wodociągową. Istnieje możliwość zatankowania wody i podłączenia do prądu na żetony. Korzystanie z infrastruktury mariny jest odpłatne i podlega pod Dom Kultury w Chobieni.

350 km (L) betonowy zjazd i slip po dawnym promie rzecznym Chobienia odgrodzone szlabanem, podlega pod Chobieński Ośrodek Kultury;

355 km (L, P) betonowy slip po dawnym promie rzecznym Radoszyce – Ciechanów;

366 km (L, P) betonowy slip po dawnym promie rzecznym Leszkowice – Bełcz Wielki;

393 km (P) Marina Głogów z infrastrukturą turystyczną, toaletami i pomostami pływającymi, wyposażonymi w instalacje elektryczną i wodociągową. Istnieje możliwość zatankowania wody i podłączenia do prądu. Możliwość cumowania jednostek. Slipowanie dalej w zatoce portowej;

394 km (L) slip betonowy na terenie błoni głogowskich.